And the winner is….

Deel dit bericht

Gisterenavond was het dan zover, de bekendmaking van de ondernemer van het jaar verkiezing! Niet te verwarren met de Wijkse Ondernemersprijs, die eenmaal per 2 jaar wordt uitgereikt in het Revius. De strijd was spannend tot op het laatste moment, nadat vorige week de lijnen gesloten waren om te stemmen, telden nu alleen nog de reviews (sterren) van de klanten mee.  De winnaar met een totaalscore van 33 punten is geworden, Sandra Bruggers, op 1 punt! gevolgd door Wear2Work, die de titel beste Webshop in de wacht sleepte. Met 31 punten kwam als nummer 3 op het podium Discus van Leeuwen, Nogmaals  allen proficiat.

In eetcafe ’t Molentje, werden we ontvangen met koffie/thee en een lekkere traktatie door Hetty & Michel, naast de top 9 genomineerden waren er ook collega’s, vrienden en andere bij ons platform aangesloten ondernemers aanwezig, zodat het een gezellige en feestelijke happening werd. Leerlingen van het Revius kregen nog een podium om hun Musical te promoten en funding op te halen en ook een aantal klanten ontvingen hun met 25 euro gevulde spaarpas, voor het laten horen van hun stem in de vorm van een review.

Wat stond er op het spel? Natuurlijk waren alle genomineerden al een keer maandwinnaar geworden en als ik alle reviews teruglees, ben je al winnaar als je klanten deze waardering naar je uitspreken en de moeite nemen dit op te schrijven. Voor de nummer 1 tot en met 3 was er daarnaast een mooi boeket van Ton’s Bloemenshop en een Dinerbon voor 2 personen, uiteraard in ’t Molentje te Cothen. Een mooi certificaat voor Sandra en Daniel en vanzelfsprekend een langdurige vermelding op onze website en onze (sociale) media.

Winnaar van vorig jaar, Anneke Troost, sprak nogmaals uit, dat het haar tot de dag van vandaag veel oplevert, ondermeer ook doordat ze zelf ook veel follow up heeft gegeven aan de verkiezing van destijds. Dat is ook het beste advies dat we ondernemers mee willen geven, op internet ‘adverteren’ of promoten is een kwestie van continue aandacht en tijd besteden aan deze vorm van media, in tegenstelling tot een traditionele advertentie, waarbij je af kan wachten of er iets gebeurt.

Deze discussie heb ik vaker met (aanstaande) deelnemers van ondernemerinwijk.nl die zich afvragen wat hun deelname aan het platform ze oplevert? Steevast antwoord ik dan , dat het bepaald wordt door de energie die je er zelf wenst in te steken. Afwachten kan, maar hoe leuk is het om je klant zich uit te laten spreken over jou of je bedrijf. Onze verkiezing is als het ware, dagelijks.

Dat is direct het antwoord op de vraag waarom wij deze verkiezing organiseren naast de Wijkse Ondernemersprijs, die 1x per 24 maanden wordt gehouden. Bij ons dus 24/7 beoordeeld kunnen worden en elke maand tenminste 1 winnaar in het zonnetje! Een ander groot verschil is dat wij werken met de klant als jury, die ook eerlijk mag zijn als hij niet tevreden is over jou als ondernemer. Dit kun je namelijk maar beter weten, zodat je met deze klanten ook in dialoog blijft. Geloof mij nu maar, overal gaat wel eens iets mis; hoe je daarmee omgaat bepaalt of je tevreden klanten houdt en wellicht volgend jaar bij ons op het podium staat.

Dus ondernemers, actief aan de slag, vandaag nog! Nodig je klanten uit om hun mening over je bedrijf te geven en lift mee op de goedkoopste en tevens oudste manier van reclame; mond tot mond reclame, digitaal noemen we dit een review of mening. Ben je nog niet aangesloten bij ons platform? Meld je dan snel aan.

Zien we jou volgend jaar?

Succes

 

Hans de Ligt

Ondernemerinwijk.nl

Meer vanuit ons blog

Digitaal wint de strijd

Viel het jou ook zo op vandaag? De grote winnaars van de Emmy awards, traditioneel gezien voor beste televisie producties, waren uitsluitend On Demand producties,

AMBACHT

Vandaag was het tekort aan loodgieters volop in het nieuws, maar ook andere beroepen waar met de handen gewerkt moet worden, zullen de komende jaren