De kunst van het verleiden

Deel dit bericht

Je kent het wel, het geluid van een notificatie op je mobiel of computer, gelijk is je aandacht gewekt. Prikkels, de hele dag door, hoe zorg jij dat jij die aandacht van je (toekomstige) klant wekt. Voor deze hele technologische rollercoast, was het ook al een uitdaging om je klant met veelal ongevraagde commerciële boodschappen te verleiden. Humor in reclame spotjes, een prikkelende cover in een magazine of sensationele krantenkoppen, bepaalde of deze boodschap jou wel of niet bereikte en natuurlijk nog steeds.

Tenenkrommend zie ik elke dag, goed bedoelde foto’s van mensen voorbij komen via onze sociale media. Kijk eens wat we nu weer hebben gerealiseerd voor onze klant! Een nieuwe badkamer, tuin, bedrukte bedrijfsauto etc. etc. Natuurlijk ben je trots en denk je dat iedereen op jouw werk zit te wachten, daarvoor ben je ondernemer. De sociale media zijn zeer laagdrempelig en natuurlijk gratis, dus een prikkel is zo verzonden. Jammer want de relevante prikkels gaan misschien wel aan jou voorbij.

Veel media bedrijven spelen hier natuurlijk ook op in, ondernemers die wat te besteden hebben, zie je elke zondag ochtend in het programma van Harry Mens. Je koopt je eigen zendtijd en ondernemer Harry geeft jou het gevoel dat je even belangrijk bent. Een zelfde fenomeen viel vandaag bij mij op de mat… een veelbelovende bijlage met de naam; De Ondernemer Vertelt trof ik aan in t Groentje. Allemaal leuk foto’s van ondernemers zoals je ze ook op onze website ziet staan, gaven met het gevoel dat er iets mooit te lezen en vooral te zien was…

Maar dat viel toch even tegen, natuurlijk smaken verschillen, maar naast de foto, bestond 85% van de pagina uit tekst met heel veel informatie en dat 14x achter elkaar…. Inderdaad de ondernemer vertelt, maar wat is de rode draad? Waar zit de prikkel waardoor ik verleid wordt? Uiteindelijk geeft het mij het gevoel dat mij wat geprobeerd wordt te verkopen en dat had misschien ook wel gelukt, maar niet zonder verleiding.

De ondernemers die er in staan, zijn wel verleid, zij hebben het gevoel dat zij belangrijk zijn want hun verhaal staat op papier, het kost ook een paar centen dus zal het wel goed zijn… Aan ons om te laten zien hoe het ook kan, in het 2e kwartaal brengen wij ons magazine uit, boordevol verleiding, zodanig dat u er zelf bereidt bent voor te betalen, wacht maar eens af….

Meer vanuit ons blog

Digitaal wint de strijd

Viel het jou ook zo op vandaag? De grote winnaars van de Emmy awards, traditioneel gezien voor beste televisie producties, waren uitsluitend On Demand producties,

AMBACHT

Vandaag was het tekort aan loodgieters volop in het nieuws, maar ook andere beroepen waar met de handen gewerkt moet worden, zullen de komende jaren